Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Cambodja (Siem Reap)

Cambodja (Siem Reap)

4 mei

Na een paar relaxdagen gaan we vandaag dan echt verder. Om 8 uur moeten we weer klaar staan op het strand. Vanaf hier gaan we eerst met de boot naar het vaste land en daarna met de bus naar de grens. Eerst moeten we allemaal papieren invullen voor onze visum voor Cambodja en wordt ons paspoort ingenomen. We gaan weer verder met de bus naar de grens. Van hier moeten we de grens over lopen en daarna zijn we in Cambodja. In Cambodja moeten we ongeveer 2 uur wachten op ons paspoort. Gelukkig krijgen we hem weer terug. De weg naar Siem Reap is erg hobbelig. Het word een lange rit voor ons, we komen om 23.30 uur aan in Siem Reap. We hebben geluk want er is nog een hotel open, deze is erg luxe. We hebben een ruime kamer met badkamer en er is een zwembad en dat voor 10 dollar per dag! Het zwembad is wel een uitkomst want het is hier nog warmer dan in Laos. Het is hier rond de 40 graden overdag.

5 mei

We slapen eerst lekker uit, want gisteren was een lange vermoeiende dag. Daarna gaan we op zoek naar een fiets. Voor 1 dollar heb je hier een fiets met een mooi mandje voorop. We gaan met de fiets naar Angkor Wat. Dit is een groot tempelcomplex van de Khmer tijd rond 1100 n.C. De Angkor Wat is één van de zeven wereldwonderen. Het is een heel mooi en groot complex van meer dan 20 km3. Ronald kan zijn hart hier ophalen met foto's maken. Het is 6 km fietsen om bij Angkor Wat te komen. Daarna fietsen we door naar de Bayon tempel en vervolgens naar de Ta Prohm. Bij de Ta Prohm is de film Tombraider opgenomen. Vind dit zelf de mooiste tempel. Deze is vrij vervallen en de wortels van bomen groeien over de tempel heen. Daarna gaan we maar weer terug want het wordt bijna donker. Omdat het fullmoon is en we nog langs de Angkor Wat fietsen hebben we hier nog mooie nightshots kunnen maken. 's Avond hebben we een lekkere pizza gegeten. Je hebt hier in Cambodja erg veel last van kinderen die spullen aan je willen verkopen of eten of drinken wil hebben. En bij het eten hadden we een jongen die boeken verkoopt, hij zou het geld gebruiken voor de Engelse school. Wij hebben geen boek nodig, en dan wou hij wat te eten van ons. Wij hadden garlic bread en daar mocht hij dan wel een stukje van hebben. Dat wou hij dat niet, dat was te weer min voor hem... Tevens valt het ons op dat de locals erg goed Engels spreken en dat is wel eens fijn als je van Laos komt waar je bijna alles met gebarentaal moet doen.

6 mei

Omdat het tempelcomplex zo megagroot is gaan voor een 2e dag naar Angkor Wat. We gaan vandaag voor de sunrise view en daarvoor moeten we erg vroeg het bed uit. We worden om 4.45 uur opgehaald bij ons hotel met de tuk tuk, die we de avond ervoor geregeld hebben. De foto's van de sunrise maken we bij de Ankor Wat. Hier zijn echt honderden mensen. Daarna gaan we verder met de tuk tuk naar andere tempels. Dit is wel iets relaxter dan fietsen vooral omdat het vandaag weer zo bloedje heet is. We hebben wederom weer mooie tempels gezien. Maar na vandaag zijn we er wel helemaal klaar mee.

Rond de middag komen we terug en gaan aan het zwembad liggen en helemaal niets doen. Nou ja, niet helemaal niets. We moeten nog steeds de site bijwerken en de foto's op het internet zetten. Gelukkig hebben ze hier wel internet die het doet.

Kelvin

Hey ronald en jolanda

zo te lezen hebben jullie het nog steeds na de zin daar hopelijk net zoveel als ikku hier in nl. afgelopen weekend de bbq maar ff aan gestoken in de regen haha.
nog heel erg veel plezier.
ik spreek jullie gouw weer
groet'n oet twente