Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Delhi

17 juni - Delhi

We haten het!

Na het ontbijt besluiten we Old-Delhi te gaan bezoeken. We nemen een tuctuc naar Old-Delhi en lopen daar wat rond tussen de chaos. We besluiten om een Riksja te nemen om lekker onderuit te zitten en ons decadent rond te laten brengen naar alle bezienswaardigheden. We rijden eerst door smalle straatjes van Old-Delhi. Als ik na alle bedrading kijk hier en de wijze waarom het is aangelegd vraag ik me af waarom Delhi nog niet tot de grond toe is afgebrand. Maar goed de spanning valt hier dan ook regelmatig uit en dat zegt ook al weer genoeg. Die chaos die we hier zien hebben we nog nergens eerder in Azië gezien, niet normaal! Maar ja na China wonen hier ook de meeste mensen (1,1 miljard) op aarde. Zo als veel Indiërs lijkt de Riksja rijder wel een aardige gast. Hij vraagt wat we morgen gaan doen en we geven aan dat we nog wat bezienswaardigheden willen zien in New-Delhi. Hij geeft aan dat we dat kunnen boeken bij een toerist informatie center die hij weet te vinden. Ik ruik al weer onraad en vraag of hij op commissie basis werkt. Waarop hij zegt van niet en dat dit juist de enige goverment informatie en boekingscenter is. We geven hem het voordeel van de twijfel en gaan er met een tuctuc naar toe. Omdat hij mee gaat en wij niet tot de naïeve toeristen behoren weten we nu al helemaal zeker dat hij commissie basis werkt (waarom gaat hij anders mee!). Onderweg kijk ik hem in zijn mooie bruine ogen aan en zeg dat ik denk dat hij op commissie basis werkt waarop hij weer ontkent. Ze beledigen gewoon je intelligentie. Aangekomen bij het 'govement' tourist center laat hij natuurlijk eerst daar zijn gezicht zien. We gaan daar zitten en ze proberen ons zo als gewoonlijk in dit land op te lichten met veel te dure ritjes. Ik vraag of ze een certificaat hebben van de overheid waarna hij me een onduidelijk document laat zien. We gaan dan ook zo snel mogelijk weer weg en terug naar het hotel. We zijn het allebei na zes dagen India helemaal zat en willen zo snel mogelijk weg van deze vervelende, oplichtende, stinkende, altijd starende, oneerlijke, niet vriendelijke, een masker dragende, doorzichtige, onbeschofte, ongemanierde, niet opgevoede, luidruchtige, altijd toeterende, irritante, slecht verstaanbare, onduidelijke, bedelende, altijd smakkenede Indiërs. Het stinkt hier ook nog eens een keer overal naar urine en het is 45 graden. Je hebt twee meningen over India; 'You love it' or 'You hate it'. Nou wij HATEN HET!!!! Dit heeft ons doen besluiten een ticket te boeken naar Goa en niet meer de geplande reis te vervolgen. Dit is een mooie badplaats aan de kust in het mid-westen van India. De moesson maanden zijn daar weliswaar begonnen maar we nemen dat voor lief. Het is daar een stuk rustiger en kouder. We kunnen daar tot rust komen ipv je continu te lopen te irriteren. Soms maak je verkeerde keuzes en dit is er eentje... Maar we realiseren ons dat dit ook luxe problemen zijn en we er wat moois van moeten maken.

Miranda Raaijen

Hi hi zooo grappig :-)