Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Glass House Mountains

Vanmorgen maar weer op tijd in de camper om een stuk het binnenland in te gaan. En het is echt de moeite waard. Wat je ziet op de tv met Ranges en grote omheinde weilanden is helemaal wat je hier ziet. Het is vandaag erg warm, boven de 30 graden en het koelt ook niet echt af.

We hebben vandaag veel gereden, in de hoop een kangoeroe tegen te komen, we hebben er een gezien onderweg, alleen was die dood. Dan maar verder op zoek naar kangoeroes. Onderweg kwamen we langs kleine dorpjes. De aussies wonen hier erg mooi, om jaloers op te worden.

We komen aan bij de Glass House Mountains. Eerst gaan we naar een uitzichtpunt. Je kan echt over het hele gebied uit kijken, wat een fantastisch uitzicht. Daar ook maar eens gebruik gemaakt van de barbecues die ze hier overal hebben staan. Dus de Wiener worstjes mee en bakken maar. Na het grote barbecue avontuur verder gereden naar de Mount Ngungun. Dit is een berg waar je een tocht van 2 uur kan doen, dus dat valt nog mee. Onderweg komen we langs een cafe en iemand had ons gezegd dat je daar misschien kangoeroes kan zien. Dus wij, die ze graag in het echt willen zien stoppen daar. En ja hoor na lang kijken zien we ze heel in de verte. We hebben er drie gezien, nu alleen de koala's nog.

We komen aan bij de Mount Ngungun, en het was best nog een zware klim naar boven in die hitte. Maar het uitzicht mag er echt zijn. Je kan 360 graden om je heen kijken. Echt super.

Eerder die dag hebben we een folder gekregen met Rest Places, en we gaan toch nog maar een keer proberen. Onderweg hier naar toe komen we langs een Liquid store en hebben daar een sixpack Becks's bier gehaald, erg lekker!! We staan nu op een rest place waar je mag overnachten.

Nu lekker een steak bakken met een lekker koud Becks biertje, het kan niet meer misgaan!!!

Nic & Lisette

Peoples,

goeie verhalen en mooie foto's.. uiteraard ook zeer jaloers maar wij hebben Grolsch!!!

Viel spass noch

Wilma

Wat een leuke verhalen en mooie foto's.

Veel liefs en een dikke knuffel van ons (incl. Bruintje en Zwartje)