Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Fraser Island

4 maart

Vandaag hebben we niet zo veel gedaan, we zijn richting Rainbow Beach gereden om daar de Sand Blow te bekijken. Dat zijn grote zandduinen waar je gekleurde rotsformaties kan zien. Eenmaal aangekomen daar begint het te regenen. Eerst daar een lekkere meat pie gegeten en daarna hadden we het idee om het binnenland in te gaan, de regen te ontvluchten. Eenmaal in het binnenland bleek het daar ook erg te regenen. Dan maar weer naar de kust, naar Hervey Bay in de hoop dat het droog zou worden. We hebben een leuke camping gevonden, waar we toch maar geboekt hebben voor een excursie naar Fraser Island. Het weer zou morgen iets beter worden, met af en toe een buitje.

Fraser Island is het grootste zandeiland van de wereld met een rainforrest op het eiland. Dus nu maar hopen dat het weer beter word.

5 maart

Vannacht was een onrustige nacht, met heel veel regen en kikkers die dachten een showtje weg te geven. En het raam stond open en voelde de regen op mijn neus. Niet echt prettig zo midden in de nacht.

's Morgens om half 8 worden we opgehaald voor de excursie naar Fraser Island. Het weer is nog niet al te best, het regent nog steeds. Dus we balen al een beetje. We hebben een leuke groep van 6 mensen in totaal en gids Jo er bij. De groep bestaat uit een ouder echtpaar en Dereck en Debby uit London, en zij zijn van onze leeftijd.

We rijden naar de ferry om de oversteek te maken naar het eiland. Eenmaal aangekomen op het eiland gaat het beginnen. Er zijn geen verharde wegen op het eiland dus alles moet over zandweggetjes en over het strand. Omdat het zo geregend heeft is het erg glibberig. En dat merk je ook, je glijd steeds met de achterkant alle kanten op. Maar aan Jo hebben we een goede, want zij geeft rijlessen en cursussen voor rijden op deze wegen.

Onze eerste stop is in een rainforrest. Hier gaan we ongeveer wandelen voor 40 minuten, dus dat moet nog te doen zijn. Dus iedereen de regenjassen en poncho's aan en gaan. Alleen er waren toch 2 kleine problemen, de man van het oudere echtpaar was blind en er zijn heel veel bloedzuigers omdat het regent. Ronald had na een paar minuten al een bloedzuiger te pakken. Bah wat zijn die dingen vies. Ze zijn ook nog eens heel glibberig en als je ze er af haalt dan zuigt hij zich ook weer vast je vingers. Ik denk dat wij lekker bloed hadden want ze moesten ons steeds hebben. De anderen hadden er helemaal geen last van. Onderweg is de man ook nog onderuit gegaan en even later zijn vrouw ook. Dus dat was minder. Maar het was wel een leuk pad om te doen.

Onze tweede stop is bij Lake MCKenzie. Dat is het grootste meer van het eiland dat gevuld is met kraakhelder water. Het meer diende vroeger als drinkwater voor de Aboriginals. Het regent nog steeds maar toch besluiten we om te gaan zwemmen. Het heeft wel een voordeel dat het regent want er zit voor de rest niemand in het water. En het is er echt een sprookje, en nu vragen we ons af hoe mooi het zal zijn als de zon schijnt. Het water is lekker warm, beter dan de buiten temperatuur.

Na het grote meer gaan we verder voor de lunch, dat eten we op is het huis waar onze gids heeft gewoond. En wat denk je, HET IS DROOG!!! Na de rust gingen we verder in de auto en had ik ineens een bloedzuiger op mijn borst zitten. Dat had van mij niet gehoeven!!

Onze derde stop is het strand daar heb je kleine bergen van zand met allerlei verschillende kleuren.

Daarna gaan we door naar een scheepswrak. Deze is hier 77 jaar geleden gestrand. Er is eigenlijk niet veel meer van over alleen nog het verroeste metaal.

En als laatste gaan we naar de Eli Creek. Dit is een klein koud riviertje waar je doorheen kan lopen en leuke foto's kan maken. Voor de verkoeling is het wel lekker. Na dit alles zijn we ook nog even actief geweest. We hebben frisbee gespeeld op het strand met het stel uit London. En dat is best lastig in het mulle zand, maar wel erg veel lol gehad.

En onderweg naar de camping begint het weer te regenen. We hebben dus echt geluk gehad met het weer.

Morgen gaan we naar Emerald, het binnenland in. Daar is het weer beter dan aan de kust. En het zal er een graadje of 34 zijn. Dus dat gaat helemaal goed komen.