Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Myella farm outback

7 maart

Er is er één jarig hoera hoera... Ronald viert vandaag zijn 31e verjaardag. Hij heeft een ontbijtje op bed gekregen en hij kan een skydive gaan maken in Australië!! Hij was blij verrast. We hebben vannacht op een camping gestaan tussen de mijnwerkers. Niet echt de leukste camping.

We hebben er toch maar voor gekozen om terug te rijden naar het platteland, want in Emerald was niet veel te doen en er zou ook niet veel te doen zijn in Clermond. Onderweg naar het platteland zouden we naar een National Park gaan waar ze schildering op rotsen hebben die vroeger door de Aboriginals zijn gemaakt. Wij helemaal blij dat het droog was, dus dat beloofde nog wat. We slaan een weg in naar het NP. Na 20 km krijgen we een bord met Floodway en een eindje verder zien we water over de weg. Ronald was er ingegaan om te kijken hoe diep het was, bijna 30 cm diep en een behoorlijke stroming. Als het water onder de bodem van de camper komt kun je makkelijk worden meegesleurd en dan hebben we geen camper meer (-: Dat zagen we niet helemaal zitten dus dan maar weer de andere kant op naar de Myella Farm want er zijn ook geen andere wegen die naar het NP gingen.

Aan het einde van de dag komen we aan Balalaba, dat is ook zo'n mijnwerkers stadje. Dit is vlak bij de Myellea Farm. Niet heel veel te beleven. We hebben wel biertjes kunnen halen in de pub en onderweg nog een chocoladecake gekocht om een klein feestje te bouwen. We zijn met z'n tweeën en dat is keer anders dan een huiskamer vol vrienden en familie.

In Balalaba is ook een parkeerplaats waar je gratis mag staan, en er stond helemaal niemand alleen wij. En het was er donker...

8 maart

Deze dag hoeven we niet ver te rijden want de Myella Farm is maar 15 minuten rijden. We hebben er een dagexcursie geboekt.

Als eerste krijgen we ontbijt en uitleg over de boerderij. Daarna gaan we richting de paarden. Ja, we gaan het toch nog een keer proberen. De paarden zijn gelukkig niet zo heel groot dus is het nog wel goed te doen. Oh ja, eerst hebben we nog uitleg /les gekregen hoe we hier moeten paardrijden. En dan gaat het beginnen. Eerst gaan we met z'n allen een stuk door de weilanden en daarna gaan we koeien binnen halen die die middag opgehaald worden om te verkopen. Dat was echt super om te doen. Toen we dat gedaan hadden kregen we lunch. Na het eten gingen we uitbuiken op het grasveld achter de boerderij en er kwamen 3 nieuwsgierige kangoeroes langs. Echt op een paar meter afstand van ons. Daarna kunnen we kiezen wat te doen. Je kan leren lasso werpen, in een jeep het terrein over of op een motorcrosser het land over. En natuurlijk hebben wij als motorrijders voor het laatste gekozen. Eerst natuurlijk weer een (onnodige) uitleg en daarna gaat het gebeuren. Het oude baasje van de boerderij neemt ons mee over het erf. Dit was ook weer super om te doen. En Ronald ziet het al helemaal zitten om dit thuis ook te gaan doen. Na een rondje kon je vrij rijden. Toen waren we Ronald kwijt voor een paar uur. Het terrein was zeer groot, namelijk 2600 hectare (meer dan 5000 voetbal velden groot!) ) Na het rijden word een koe gemelkt voor het kalfje dat ze hier hebben. De boer vroeg aan mij of ik het wilde proberen. Nou heb ik het geprobeerd maar er kwam niet zo heel veel uit. Eigenlijk best moeilijk om te doen terwijl het er zo makkelijk uit zag. Daarna mocht ik het kalfje de fles geven. Dus eerst het weiland in naar het kalfje toe, dat hoefde niet want hij kwam er al aan en stootte met zijn kop tegen mijn kont op. Volgens mij ging het allemaal iets te langzaam.

's Avonds hebben we nog een bbq gehad bij de boerderij. We konden op het erf blijven staan, dat was wel fijn. Dus eerst lekker slapen en dan morgen terug naar de kust. Hopen dat het daar ook droog is.

Margo

Hey zwagert nogmaals van harte gefeliceteerd.
Wat een mooie verhalen. Het is maar goed dat jullie alles op de reisblog zetten want anders zouden jullie alles vergeten. Haha.
Geniet maar lekker van jullie rustdag. En tot skype.

Groetjes Margo en Benno.

Evan, Dick en Caroline

Hiep hiep hoera!! Dat is een mooie plek om jarig te zijn! We hebben gezongen voor je Ronald. Ook Evan.. die logeert hier. pappa jasper komt zo gaan we naar het bos. Daar zijn helaas geen kanga's.
Wat fantastisch wat jullie ondernemen en doen. we genieten mee vanaf de bank.
Fijne verjaardag samen en ook Jolanda van harte. Enne.. Proost!! Op je geondheid en de kilometers die nog komen.Dikke knuffel van Evan erbij.

Nicole

Ronald, nog van harte gefelicteerd en Jolanda jij natuurlijk ook! Moest net wel lachen om dat verhaal met de fles voor het kalfje :D

pa en ma Vaandering

Ha Ronald en Jolanda,

Jullie vermaken je wel heeeel goed.
Ronald, je hebt nu vast een houten kont, maar we weten nu al een geschikt verjaardagskado voor volgend jaar!!!
Mooie bromfietshelmen trouwens voor het paardrijden,
heel leuk gezicht, ha,ha. Hele mooie foto's allemaal.
Wij hebben jullie echt heel erg gemist op ma's verjaardag, maar zullen 2 gebakjes bewaren.
We spreken nog wel af wanneer we weer met elkaar gaan skypen, als de internet verbinding natuurlijk beter
is.
Veel plezier samen.