Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Cape Hillsborough NP

9 maart

Vanmorgen na een goed ontbijt vertrokken richting Mackay. Onderweg kwamen we een rest area tegen aan het strand. Dit was een mooie plek voor de lunch. Je kunt merken dat hier de Great Barrier Reef begint, mooie stranden met zeer helder water. Ze adviseren alleen niet te zwemmen ivm dodelijke kwallen. Dus een No-Go. Hier mocht je ook overnachten, alleen was het nog een beetje te vroeg om te stoppen. En we moesten nog wel een stukje rijden. Anders komen we nooit aan in Cairns.

Iets boven Mackay hebben we een leuke natuur camping gevonden aan het strand in een National Park. We komen aan rijden en hebben meteen twee huisdieren. Er staan twee walibi's op onze plek. Normaal ben je al blij dat je ze een paar honderd meter verder ziet, en nu staan ze voor je neus. Eerst hebben we lekker een tijdje in de zon aan het strand gezeten, dat overigens een paar meter van onze camperplek verwijderd is. Je ziet bijna niemand op het strand. Je kan merken dat we buiten het seizoen zitten, het is echt overal lekker rustig. En met het weer hebben we eigenlijk ook heel veel geluk. Vandaag is het echt een super dag, erg warm met veel zon.

Aan het einde van de dag zijn we naar een eiland gelopen. Het was eb (low-tide) en we konden naar het eiland lopen. Overal zie je krabbetjes en koraal. En...we hebben nog een stukje moeten wad lopen. Wat voelt dat glibberig tussen de tenen en onder de drek voel je iets hards. Niet echt een heel fijn gevoel. Maar het uitzicht en de zonsondergang maakte het allemaal goed.

Misschien dat we hier morgen nog een dagje blijven, het is hier echt geweldig.

sabina

hey broertje wat gaaf om met een moter over een weiland te crossen. En wat leuk dat je een kalfje drinken kon geven . Wat mooie foto's staan er weer op.We hebben jullie wel gemist op de verjaardag van ma.Veel plezier komende dagen. we skypen van de week nog. veel knuffels van Rens en ons.