Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Atherton Tablelands

Atherton Tablelands

15 maart

Vandaag maar weer een stuk verder naar het noorden gereden naar de Atherton Tablelands. Dit is een bergachtig gebied met dichte jungle, open vlaktes, watervallen, krater meren en cassewarries (vogels die zo groot als een mens worden en niet kunnen vliegen, lijkt op een struisvogel).

We rijden het gebied in en zien gelijk al zo'n vogel aan de kant van de weg lopen. Hij is groot en zwart met rood en blauw op zijn kop.

We hebben een ronde gereden langs drie watervallen. Erg mooi om te zien. Gelukkig niet echt veel lopen en dat is altijd goed.

Op de weg voorbij Atherton hebben we een vrij parkeerplaats gevonden. In een klein plaatsje Kairi, je staat hier midden in een woonwijk op een grasveld. Het is ook nog eens helemaal uitgestorven. Is ook weer eens iets anders.

16 maart

We gaan ons hier nog maar een dag vermaken, het is hier echt mooi. Gister hebben we ook nog maar een heel klein stukje gezien van het gebied.

Eerst gaan we naar twee watervallen. De eerste is de Little Millstream fall en daarna naar de Millstream fall zelf. Dit is de breedste waterval van Australië.

Daarna zijn we doorgereden naar een vulkanische krater. De krater is gevuld met water en is 80 meter diep, dat is ontstaan door een vulkanische gasexplosie miljoenen jaren geleden. Van hieruit zijn we doorgereden naar Lake Eacham. Dit is ook een kratermeer, maar hier kun je in zwemmen en natuurlijk neemt Ronald een duik. Tussen de schildpadden! Het water is eigenlijk best warm.

We hebben weer een vrij parkeerplaats gevonden bij Mt Molloy. Dit is een heel klein plaatsje met alleen een café, bakkerij en postkantoor. Natuurlijk konden wij het niet laten en hebben tussen de Australiërs een paar biertje gedronken. De mensen zijn hier heel vriendelijk en willen graag een praatje maken.