Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Cairns

Cairns

19 maart

Vandaag gaan we naar Cairns, als dat mogelijk is want er is vannacht zo'n 200 mm regen gevallen. De highway is gesloten door overstroming, we kunnen gelukkig nog via een andere weg. Het gaat alleen niet zo heel erg snel vanwege de drukte.

We zijn eerst nog naar een waterval gegaan, en deze was echt spectaculair. Omdat er zoveel regen is gevallen en de rivier buiten zijn oevers is getreden was de waterval echt gigantisch groot. Het kletterde met heel veel geweld naar beneden. Het geluid en de druk, echt niet normaal.

Daarna maar besloten om verder naar Cairns te rijden omdat het weer begon te regenen, en we moeten daar wel aankomen omdat morgen de camper ingeleverd moet worden. Onderweg stoppen we nog ff om wat te eten, vlak naast een rivier. Deze is compleet buiten de oevers getreden en het water kwam al op de parkeerplaats. Wel interessant om te zien want ook dit is Australië. Tevens ook een teken om weer snel verder te rijden. We hebben het gehaald, en hebben ook een leuke camping gevonden dicht bij het centrum. Nou ja dicht, het was toch zeker nog wel 40 minuten lopen. Op de camping eerst een heel vervelend klusje gedaan, DE WAS!! Gelukkig hebben ze hier wasmachines en drogers dus niets met de hand.

Aan het einde van de middag is het weer droog en zijn we naar het centrum gelopen. Het is een leuke binnenstad met heel veel souvenirwinkels!! Dat is altijd goed. Ze hebben hier ook een Aziatische nightmarket met leuke kraampjes met kleding en sierraden en eettentjes. Alvast een voorproefje. En 2x raden wat wij daar hebben gedaan... Je kon zelf je bord volscheppen voor een bedrag en je wil niet weten hoe Ronald zijn bord er uit zag. Hij was net zo hoog als die breed was.

Daarna nog even langs de kroegjes en andere winkeltjes gelopen, en natuurlijk weer een veel te duur biertje gedronken. Toen we terug liepen begon het al wat te regenen, en daarna ging het helemaal loos. Het begon te gieten en te onweren. We zijn blij dat we morgen naar Sydney kunnen vliegen. We hadden hier eigenlijk nog zeven dagen maar het weer wordt hier zo slecht van de week dat we hebben besloten om onze tickets om te boeken en eerder naar Sydney toe gaan. Het is wet-season maar dit is volgens de Aussies niet normaal. We zoeken toch maar de zon op. Het is wel jammer want nu hebben we Great Barrier Reef niet gezien, maar dat is wel weer een goede reden om weer eens terug te gaan.