Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Manly

Manly Beach

22 maart

We zijn vanmorgen met de ferry naar Manly gegaan, hier zijn we ook in het begin van de vakantie geweest. Maar het was hier zo mooi en we hadden hier ook nog niet alles gezien dus willen we hier nog een paar dagen blijven. Manly ligt is ongeveer 40 minuten met de Ferry vanaf Sydney CBD.

We hebben lekker rustig aan gedaan. Het was een bewolkte dag en ook niet al te warm, ongeveer een graadje of 24. En de golven waren mega hoog, en begon het bij Ronald weer te kriebelen. Hij heeft een bord gehuurd en een pak en is voor twee uur gaan surfen. Moet zeggen dat het al beter ging dan de eerste keer. Hij bleef er toch al wat langer op het surfboard staan. Dus nu kon ik echt leuke foto's van hem maken.

Hier hebben we wederom een leuke hostel/appartement. Een eigen kamer met een keukentje er in. Ronald heeft zijn afding vaardigheden weer gebruikt om een mooi prijsje te maken voor drie nachten. Aangezien er een LCD/DVD speler op de kamer was hebben we om de hoek een DVD gehuurd en gekeken.

Morgen gaan we iets oer Hollands doen, we gaan een fiets huren!!

23 maart

Vanmorgen om 10 uur hebben we de fietsen opgehaald. Wij dachten dat het allemaal wel ging op een normale fiets, maar daar zijn we op terug gekomen. Manly bestaat voornamelijk uit alleen maar heuvels. Er af is wel te doen, alleen om hoog was erg zwaar. Ach ja, goed voor de beenspieren.

We zijn naar verschillende uitzichtpunten gefietst. We hebben de skyline van Sydney van een andere kant gezien. Een mooie omgeving met ruige kliffen en rotsschildering van de Aboriginals. Maar daar kon je niet echt veel van zien. Misschien moest je eerst onder invloed zijn om het te kunnen zien.

Ook zijn we naar een groot meer gefietst om een appeltje te eten, en wij waren niet de enige die zin in die appel hadden. Er liepen daar een paar ganzen rond, die waren echt groot, en heb daarom de hele tijd boven op de tafel gezeten. Die beesten waren echt niet bang voor ons. Vond het zelf toch iets minder.

Rond 17.00 uur hebben we de fiets ingeleverd en waren toch best moe van die dag. Het was ook nog eens 27 graden met veel zon en veel heuvels dus dat was logisch.

's Avonds was er hier in Manly nog een soort proefeet. Alleen iets minder kraampjes dan in Enschede. Er was zelfs een Hollandse poffertjes kraam en Duitse braadworsten!! Later nog een lekker biertje op het strand gedronken. Wat is het leven hier toch goed, je zou hier maar wonen.

24 maart

Na heel erg rustig aan te hebben gedaan zijn we lekker op het strand gaan liggen. De hele dag niets doen, voor mij dan. Ronald heeft in de namiddag een klein toernooitje volleybal gespeeld met alleen maar vrouwen, erg vervelend voor hem. Omdat de laatste keer zeven jaar geleden was zat hij bij de beginners, maar het ging toch best wel goed. Toch erg lekker zo'n dagje aan het strand. 's Avonds nog ff lekker langs de kust gelopen.