Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Wollongong

Wollongong


25 maart


Vanmorgen onze fijne kamer ingeleverd en op naar Wollongong. Dit is een stad ten zuiden van Sydney. Het is ongeveer één uur met de trein, alleen ging de trein niet en moesten we met de bus. Dit duurde bijna twee uur. In Wollongong ga ik de skydive doen die ik van Jolanda voor mijn verjaardag heb gekregen, mijn hart slaat nu al over. Het stadje ligt aan de kust en natuurlijk zijn we naar het strand gegaan om lekker te relaxen. Het is vandaag een graad of 26 met een windje dus erg goed strandweer. Wollongong heeft ook een leuke winkelstraat en natuurlijk wil Jolanda die graag zien (vrouwen... ).
Omdat we een beetje op onze tellen moeten passen in dit dure land slapen van voor het eerst in een zes persoons dorm. Dit scheelt enorm t.o.v. een double room. Omdat ik beloofd had te koken vanavond heb ik Jolanda blij verrast met Lasagna. Niet dat ik die zelf heb gemaakt maar zo'n makkelijke die je zo in de oven mikt. Gelukkig hebben wel hele gezellige room-mates, met verschillende nationaliteiten, waar we 's avonds gezellig wat mee drinken en kaarten.


26 maart


Naar een korte nacht lekker aan het ontbijt. Jolanda had slecht geslapen i.v.m. snurkende kamergenoten waar ik er één van was...
Vandaag gaat het dan toch gebeuren. Eigenlijk heb ik nog geen last van zenuwen maar ik denk dat dat nog wel komt. Eerst nog een lekkere cappuccino gedronken op het strand. Daarna richting de Skydive center gelopen want om 13:00 sta ik ingepland. Na wat formaliteiten en papierwerk waarin de risico's staan omschreven heb ik een mooie clownsbroek gekregen met een harnas waarmee ik straks gekoppeld word aan de parachutist. De parachutist komt zich voorstellen en vraagt: How you doing, mate? Ik grapte: My life is in your hands, mate. Best een raar idee eigenlijk. Had ik al verteld hoe hoog de sprong is? Ongeveer 4,5 km met een vrije val van 60 seconden en een valsnelheid van ongeveer 200 km/h. Daarna hang je nog zo'n 6 minuten in de lucht aan de parachute. We worden met een busje naar het vliegveld gebracht en gaan dan de lucht in met een Cessna. Nu begin ik klotsende oksels te krijgen! Als we op hoogte zijn worden we gekoppeld en het luik gaat open. De eersten springen er al uit. Zoals gewoonlijk ben ik de laatste wat er voor zorgt dat mijn zenuwen nu echt door mijn lichaam gieren. Er is geen weg meer terug en de we springen eruit. Wat een enorme snelheid en wat een sensatie, ik vergat gewoon ff adem te halen. Wat een climax is dit! Na de 60 sec. trok hij de parachute er gelukkig uit. Wat een kracht komt er dan vrij omdat je van deze valsnelheid in één keer zweeft. Wat een uitzicht!!! Eigenlijk onbeschrijfelijk dus dat probeer ik dan ook maar niet. Even later mocht hem zelfs nog besturen, erg relaxed. Na een rustige landing heb ik mijn lieve vrouwtje bedankt voor deze geweldige ervaring.
Na de sprong zijn we via het strand terug gelopen en zijn bij de hostel gaan zitten. We hebben een kaartspel geleerd 'shithead', en hebben dat de hele avond gespeeld. De verliezer moet dan wat drinken. Het was wederom een leuke avond.

Reacties

Reacties

Nicole

Oh wat coool skydiving.. heb je nog fotos gemaakt vanuit de lucht? :)

Vinod

Vette shir man, altijd al een keer willen doen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!