Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Ko Samui

1 april

Na eindelijk een keer een heerlijke nacht en een relaxte ochtend zijn we op de scooter gesprongen en zijn naar het noorden van het eiland gereden. Hier zijn we rond gaan rijden en zijn landinwaarts gegaan. Onderweg zijn we een tempel tegen gekomen, hoe kan het ook anders. En alleen het rijden is hier al een feest. Je rijdt hier over redelijk goede wegen, alleen ontbreekt er soms een klein stukje van de weg. Dan moet je verder over het zand. Onderweg moest Ronald weer eens naar de wc, het kan ook niet anders. En wat staat daar... een wc langs de weg!!! Na een leuk dagje rijden zijn we bij een klein cafétje wat gaan drinken, er waren alleen maar locals te bekennen. Erg leuk om te zitten en met handgebaren je drinken te bestellen.

Aan het einde van de middag zijn we Lamai ingegaan en hebben een full body oil massage gehad. Echt niet normaal hoe goed deze was, we voelden ons helemaal als herboren. En hebben hier 's avonds nog een beetje rond gehangen.

2 april

We hebben de scooter nog voor een dagje en gaan dus weer op pad. Nu gaan we richting het zuiden van het eiland. Hier zijn heel veel watervallen en daar gaan wij vandaag voor. Bij de eerste waterval moest je ongeveer 30 minuten de berg oplopen, en in deze warmte is dat niet echt leuk (38 gr) dus zijn we maar weer terug gegaan. Dan maar naar de volgende. Onderweg zijn we nog verschillende uitzichtpunten tegen gekomen. Deze waren zeer indrukwekkend. De watervallen vielen op zich wel tegen. Na een lange rit over slechte zandweggetjes met op- en afdalingen komen we bij een waterval. Ze hebben hier een zwembad aan gelegd midden in de jungle, erg bijzonder. Het rijden er naar toe is al hele belevenis - compleet off the road - de scooter is bijna afgeschreven. Soms waren de heuvels zo steil dat een van de twee moest af stappen. De meesten de we tegen kwamen gingen weer terug, maar voor ons des te meer een uitdaging. Het is wel echt een verschrikkelijk mooi eiland.

We moesten de scooter inleveren aan het einde van de dag en zijn daarna naar Lamai gelopen. Het was zo'n eind dat we onderweg moesten stoppen om wat te eten. Het was ongeveer een uurtje lopen. Ach, als je niet aan sport doet moet je toch wat. Daarna zijn we bij een barretje op het strand gaan zitten, en hier was het echt feest. Ze hadden een grote vuurshow. Die jongen kon er wel wat van. Je kan merken dat ze in Thailand geen regels hebben. Ze hadden hier namelijk een competitie tussen de vakantiegangers. Je kon meedoen met limbodansen en je kon dan prijsjes winnen. In Nederland zou je gewoon een stok hebben en daar onderdoor. Maar hier in Thailand hadden ze een stok en staken deze aan. En onder deze stok met vuur moest je dan limbo-en. Wij hebben het allemaal van een afstandje bekeken.

Oma en Opav d leij

Het ziet er allemaal fantasties uit hoor.
Wij hopen dat er nog meer mooie fotos gemaakt
kunnen worden. Wij willen wel een foto sesie doen.
Maar wij krijgen nog niet voor elkaar via de email.
Voor twee honderd foto,shet geld krijgen jullie wel
als je thuis bend .Groetjes Oma en Opa..