Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Koh Tao

Ko Tao

3 april

Vanmorgen moesten we op tijd op, want om 8.00 uur gaat de ferry naar Ko Tao. Een klein eilandje dat ongeveer twee uur varen is van Ko Samui. Vanaf dit eiland kun je goed duiken en snorkelen. En voor dit laatste gaan wij. Die middag boeken we een snorkeltoer. En die gaan de volgende dag doen.

's Middags doen we niet zo heel veel. We gaan lekker op het strand liggen, beetje lezen en van het uitzicht genieten. Wat een mooi tropisch eiland is dit... Voor verkoeling hoef je het water niet in te gaan, het water is hier echt warm. Het lijkt net of je in een warm bad stapt. Later beginnen er wat gasten te voetballen op het strand. Omdat ik al een tijd geen bal meer heb aangeraakt begon het toch te kriebelen. Toch best zwaar voetballen op het strand en na een dik half uur hangt mijn tong op de grond. 's Avonds niet veel gedaan, was een lekker relaxt dagje.

4 april

Vandaag gaan we de snorkeltrip doen. We gaan op een redelijk grote boot met ongeveer 30 mensen. We stoppen bij verschillende plekken om te snorkelen. Als eerste gaan we naar een baai waar ze black point sharks hebben. En we hebben er weer één gezien. Niet iedereen van de groep heeft hem gezien. Daarna zijn we naar twee baaien gegaan waar ze koraal en duizenden visjes hebben in allerlei kleuren en maten. De onderwaterwereld is hier echt mooi. Als laatste worden we gedropt op het eiland Nuang Yuang. Dit is een net een sprookje waar je in beland. Het zijn twee kleine eilandjes die verbonden zijn met een klein stukje strand. Je kan van eiland naar eiland lopen. Je hebt hier een uitkijkpunt. En natuurlijk zijn we daar naartoe gelopen. Toen we boven kwamen drupte het zweet van je hoofd af, maar het was het helemaal waard. Het uitzicht was echt adembenemend. We hadden hier twee uur de tijd en konden dus ook nog snorkelen.

's Avonds zijn we naar het plaatsje gegaan en hebben hier op het strand gegeten. Ze hebben hier bbq's op het strand en uiteraard hebben wij wat van de bbq genomen. Ronald ging voor de baracuda en ik voor de red sniper. Deze waren zo vers, denk dat ze die middag nog gevangen zijn. Na het eten zijn we hier nog even blijven hangen.