Chiang Rai

9 april

Vanmorgen naar het station gegaan om de bus naar Chiang Rai te pakken. We waren er om 10 uur maar omdat alle inwoners van Thailand vandaag ook naar Chiang Rai moeten kunnen we pas de bus van 13 uur pakken. Tijdens het kopen van de kaartjes ontmoeten we een stel uit Engeland. Hun moesten ook wachten op deze bus dus hebben we wat tijd doorgebracht met hun. We hebben wat gegeten en gekaart, was erg gezellig. Omdat hun ook naar Laos gaan hebben we afgesproken om in Laos weer wat te gaan doen. Dat is toch wel leuk van reizen, je ontmoet zoveel andere mensen met dezelfde interesses.

Ongeveer 4 uur later kwamen we aan in Chiang Rai. Hier hebben we een leuke guesthouse gevonden met een hippie achtige sfeer. 's Avonds op de night bazaar lekker gegeten en Ronald heeft zijn hart op kunnen halen met Engels voetbal. Ze kijken hier heel veel Engels voetbal en overal hangen grote schermen.

10 april

We hebben vandaag in de planning om met de scooter de highlights rond Chiang Rai te gaan bekijken. Nadat ze de scooter hebben gebracht zijn we richting de Golden Triangel gereden. De scooter rijdt prima en gaat bijna 80 km per uur. De weg ernaartoe was niet altijd even fijn rijden want ze waren met de weg bezig en moesten hierdoor een lang stuk over een zandweg rijden, stofhappen!!!

De Golden Triangel is een drielandenpunt van Thailand, Laos en Myanmar (Burma) . Wel geinig om te zien maar niet heel erg bijzonder. Na een lichte teleurstelling zijn we doorgereden naar bergdorpjes, we dachten hier de longnecks tegen te komen maar hebben die niet gezien. We hebben wel andere stammen gezien. Ze leven hier heel primitief en lopen in klederdracht. Tijdens het bestellen van een drankje is Ronald uitgelachen door kinderen van een berg stam om zijn belachelijke helm op zijn hoofd. Eigenlijk is het rijden in deze omgeving één groot hoogtepunt. Veel bochtige wegen door de bergen en mooie uitzichten. Na meer dan 200 kilometer te hebben gereden zijn we vermoeid bij de guesthouse aangekomen. Lekker douchen een keer op tijd naar bed...

Sabina en Marcel

Hey broertje en Jo Hoe gaat het met jullie! wat een mooie foto's weer en wat hebben jullie weer veel meegemaakt!Die eilanden zagen er mooi uit ben wel een beetje jaloers op jullie hoor want het is hier op het moment schijtweer. Wat zielig van die oliefanten, wat kunnen mensen soms respectloos met dieren omgaan.Ik zou graag weer een keer skypen met jullie stuur maar ff een sms varneer het kan. veel liefs en knuffels Sabina,Marcel en kids

dikke maris

heey Ronald en Jolanda erg mooie fotos en verhalen geweldig!!!veel plezier nog.... groeten Wendy en Nick