Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Luang Prabang

Luang Prabang

16 april

We hebben echt heerlijk geslapen, alleen is het hier wel erg warm. Koelt 's avonds ook niet erg af. Vandaag wordt het 40 graden dus we kunnen onze borst wel nat maken, alhoewel dat wel vanzelf zal gaan. Na een rustige ochtend zijn we op zoek gegaan om ergens een scooter of motor te huren. Het is hier niet zoals in Thailand dat er op elke hoek van de straat een scooterboer staat. We hebben een shop gevonden en hier hebben ze helemaal geen scooters, alleen maar motoren. We gaan dan maar voor de motor en daar is Ronald wel content mee.

Het is zo warm vandaag dat we naar een waterval gaan waar je kan zwemmen. Dat is hier wel erg welkom. Het is een waterval met cascades en het water is helderblauw. Het zweet gutst ons letterlijk van de kop af dus we nemen gelijk een duik in het verfrissende water, heerlijk. Omdat het oud en nieuw is hier in Laos hebben alle Laotianen vrij en het lijkt wel of ze allemaal naar deze waterval zijn gegaan. Complete gezinnen zitten hier te eten en zijn aan het zwemmen. Wordt dus nog lastig voor ons om een plekje te veroveren.

We lopen langs de waterval omhoog. Eerst heb je allemaal cascades en daarna krijg je de 25 meter hoge waterval. Hier kun je naar boven lopen en er staat in de Lonely planet dat het 15 minuten klimmen is, dus gaan we maar naar boven. Eenmaal boven valt het uitzicht nog wel tegen. Je ziet niets van de waterval.

We moeten dezelfde weg weer terug naar Luang Prabang, het is niet echt een straf. De wegen zijn mooi en het asfalt is relatief goed. Onderweg eten we nog wat tussen de locals. 's Avonds gaan we voor een goede massage, we vinden dit allebei de beste massage tot nu toe. En dat voor maar 3 euro, goddelijk!!

nick maris

wederom mooi verhaal en foto's........
gr wendy en nick

Nic & Lisette

joh peoples..

hoe gaat het? alles ziet er goed uit en ook super foto's
stuur eens ff bericht als je weer eens op skype bent dan bellen we ff..

greetz ons

Wilma, Danny & the Elvisjes

Hoi hoi,

Hoe gaat het er mee? Hopelijk allebei weer opgeknapt en dat het avontuur weer verder gaat dan de hotelkamer van de afgelopen dagen?

Wij zitten alweer met smart te wachten op de volgende verhalen en foto's en willen ook graag weer skypen dit weekend, tenminste als jullie de mogelijkheid hebben.

Groetjes uit een koud en nat Enschede van ons.

oma Vaandering

hallo kindjes,

Ik volg jullie reis want ik zie bij jullie ouders de foto's en de verhalen. Fijn dat jullie weer opgeknapt zijn en
geniet verder van de vakantie.

Veel groetjes van omaatje.