Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Vang Vieng

19 april

Vannacht was het een rot nacht voor ons beide, Ronald heeft de hele nacht koorts gehad en ik moest de hele nacht rennen naar de wc. De koortsaanvallen zijn vooral 's nachts en overdag gaat het een stuk beter. We doen het rustig aan en besluiten dan toch om even heel kort de deur uit te gaan. Ronald staat stijf van de paracetamol en ik heb immodium naar binnen gewerkt. Hopen dat we de dag zo goed door komen.

We huren een scooter en gaan naar de Blue Lagoon Dit is een blauw meertje, en we kunnen wel wat afkoeling gebruiken. De weg ernaartoe is erg hobbelig en stoffig. Het water van de Blue Lagoon is inderdaad blauw, en het water is best koud maar wel verkoelend. Eenmaal aangekomen zien we Donna en Ken van de UK. Hier hebben we al eerder een paar dagen mee opgetrokken. Na een paar uur te hebben gelegen zijn we weer terug gegaan naar het hotel.

's Avond hebben we weer niet veel gedaan, hopen dat het morgen beter is en dat we dan kunnen tuben.

20 april

Na wederom een beroerde nacht voor Ronald met koortsaanvallen hebben we maar besloten om naar de dokter te gaan. Het ziekenhuis is weer een verhaal op zich. Ze spreken hier bijna geen woord Engels. Ronald moet op het bed gaan liggen en zonder dat ze vragen wat voor klachten hij heeft wordt er een thermometer onder zijn oksel gedrukt, meten ze de bloeddruk op en drukken op zijn buik. Tevens wordt er naar zijn longen geluisterd. Daarna zijn ze klaar met het onderzoek. We worden er nog niet veel wijzer van wat het nu allemaal is en vragen om een bloedonderzoek. Ze nemen wat bloed af en moeten direct betalen 'pay now' is het enige wat ze kunnen zeggen en dat we 10 minuten moeten wachten. Daarna worden we weer naar binnen gestuurd en krijgen de uitslag. Gelukkig is het geen malaria, maar heeft hij dengue fever. Dit moet vanzelf weer over gaan en gaat ongeveer 6-8 dagen duren. Hopen dat het snel over gaat, want koorts met deze warmte is geen pretje!!

21 april t/m 25 april

Deze dagen hebben we niets gedaan. Ronald heeft alleen maar op bed gelegen en ik ben er af en toe uit gegaan om wat te eten en Friends te kijken in de barretjes. 's Avonds ben ik met Donna en Ken wat gaan eten. Voor de rest is hier niet zo heel veel te doen.