Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Vientiane

26 april

Vanmorgen ging het weer een stukje beter met Ronald, eindelijk!!! En hebben we besloten om een met de mini bus naar Vientiane (hoofdstad) te gaan. Hij zou het toch wel 4 uur vol houden in een mini bus, en hij kan ook nog eens helemaal voorin zitten. Na een redelijk rustige weg (voor Laotiaanse begrippen) met meer zand dan asfalt komen we aan. Jammer genoeg gaat het nog niet zo heel best met Ronald en gaan dan ook maar weer op zoek naar een hotel met airco en blijven deze dag voor de verandering op de hotelkamer. 's Avonds zijn we er nog wel een keer uit geweest om te eten en ik heb echt de meest lekkere tagliatelle gehad. Het komt misschien ook wel omdat we de rijst en mie helemaal zat zijn. De restaurants zijn er goed hier. 's Avonds zijn we voor een heerlijke massage gegaan.

27 april

Ronald staat op en voelt zicht bijna weer de oude en heeft zin vandaag wat te gaan doen. We huren een scooter en gaan naar de Buddah tuin. Dit is een park met heel veel beelden en er staat een tempel. Deze is een keer anders dan anderen, hier mag je in. Het is best mysterieus, je kan naar beneden en naar boven. In het midden van de tempel staan op elke verdieping beelden. We komen ook monniken tegen die we op de foto mogen zetten en die met ons beginnen te praten. Het is wel weer heel erg warm dus we maken het niet al te lang en tussen de middag zijn we bij het restaurant gaan rusten. Van deze mensen word je heel relaxed (lui), alles gaat hier zo langzaam!!!

De weg ernaartoe is de meest verschrikkelijke 'weg' die we ooit hebben gehad in Laos. We hebben behoorlijk stof gehapt, en zijn ook blij dat we onder de douche kunnen. Dus eerst lekker naar het hotel, beetje relaxen. Aan het einde van de middag rijden we naar een tempel, schijnt dat je hier mooie foto's kan maken met zonsondergang. Maar waar ze deze informatie vandaan gehaald hebben snap ik ook niet. Wat een deceptie en daar ben je dan een half uur naar aan het zoeken...

In Vientiane is niet zo heel erg veel te doen dus besluiten we om morgen verder te gaan naar het zuiden naar de plaats Pakse.