Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Pakse

Pakse

28-04

It's raining, it's raining!!! Vannacht heeft het behoorlijk gespookt. Het heeft erg hard geonweerd en geregend. De stroom is ook uitgevallen, het was echt pikzwart buiten.

Het word vandaag een reisdag dus het maakt niet zo heel veel uit dat het regent. Hebben we in de bus toch geen last van. Maar eerst hebben we een helse tocht in een tuk tuk van 4 uur. Ik verbaas me nog steeds dat ze hier als gekken rijden. We horen op een gegeven moment dat de chauffeur vaak op de toeter drukt en later kwamen we er achter wat er op de weg was.... Die lul heeft een hond aangereden, we zagen de hond rollen en daarna krioelen van de pijn op straat. Hij jankte en dat was echt verschrikkelijk om te horen. En hij stopt ook niet even. Überhaupt dat hij in eerste instantie niet probeert af te remmen of er omheen rijdt. Wij hadden dit liever niet willen zien. Maar deze dingen gebeuren nou eenmaal hier en ze gaan er helaas iets anders mee om dan wij gewent zijn.

Het begint ook weer harder te onweren en te regenen onderweg, en het hangt nu boven ons. Meteen na de flits kwam de knal. En de chauffeur gaat weer langzamer rijden en zien we dat er een auto op de kop ligt. We kunnen niet zien of er nog iemand in ligt. En de chauffeur rijdt weer verder.

Hij zet ons af bij het station en Tha Kaek om daar verder te gaan met de bus naar Pakse. Hier begint de discussie met de chauffeur over geld. Hij wil ineens meer hebben dan we hebben afgesproken. We zijn samen met de rest helemaal niet van plan dit te betalen. We hebben hem aangesproken over zijn rijgedrag en het feit dat hij een hond aan heeft gereden. Tevens liet hij onderweg ook nog wat locals toe zodat we op gegeven moment met 18 mensen in de tuctuc zaten. We hebben het geld verzameld en gewoon in z'n hand gedrukt. Ze proberen je echt continu op te lichten hier in Laos.

Pakse ligt meer naar het zuiden van Laos. Hier heb je de Bolaven Plateau, daar zijn koffieplantages en watervallen. Schijnt dat je hier een ronde van een paar dagen kan maken met de scooter. Als het niet regent gaan we dat doen.

We zitten met z'n allen gelukkig in de bus, alleen weet niemand hoe lang de rit gaat duren. We denken zo'n 8 uur. Dat word dus een lange weg. Het is best vermoeiend al dat reizen... De rit heeft ongeveer 6 uur geduurd dus dat was een meevaller.

In Pakse hebben we een leuk guesthouse gevonden en zijn na de tijd met de hele groep wezen eten. Voor de rest hebben we een beetje gerelaxed.

Melanie, Johan en Amber

Hallo Travellers...

Zo weer opgeknapt ? Het ziet er indrukwekkend uit wat jullie tot nu toe al hebben beschreven en gefotografeerd..we hopen dat de rest van de trip net zo mooi of juist nog mooier voor jullie wordt ! en niet meer ziek worden !!!!

We zijn benieuwd naar het vervolg....

Groetjes !!

nick maris

inderdaad nog steeds mooie verhalen en fotos....hopen dat het zo blijft of zoals eerder gemeld nog mooier wordt...groeten