Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Kompong Chhnang

Kompong Chhnang

9 mei

Vandaag gaan we met de bus naar Ko Chnang. Hier heb je een floating village. Het is een kleine drie uur in de bus, dus dat moet te doen zijn. We zakken steeds iets verder naar het zuiden. We komen aan in Ko Chnang en er komt een man naar ons toe of wij een moto taxi willen naar een hotel. Hij weet dan wel een goedkoop hotel voor ons. Het is een heel klein plaatsje met weinig hotels en in de lonely planet staat ook geen kaart van dit plaatsje. Dus wij bij die beste man en een andere man achterop de brommert...

Hij is ook een gids en wil ons wel naar de floating village brengen en andere higlights laten zien. Aangezien je niets kunt huren hier en niets staat aangegeven besluiten maar met hem en die andere man mee te gaan. We gaan met twee motoren achter elkaar aan over onverharde weggetjes. We komen aan bij de floating village en regelen een bootje voor een uur door het dorp. Het is zo warm het zweet loopt als een riviertje over onze rug. Het is een leuk dorp om te zien. De huizen verschillen van heel klein naar best redelijk grote huizen. De kinderen roepen' hello' en geven kushandjes.

Na de tijd gaan we terug naar onze chauffeurs, alleen is er nog maar één over. De ander is er vandoor.. We moeten verder met z'n drieën op één motor. Heb je dat ook een keer meegemaakt. We gaan voor wat eten en willen daarna verder gaan. Jolanda voelt zich niet zo lekker en we gaan terug naar het hotel. Jolanda gaat op bed liggen en ik ga alleen verder. Wij reden eerst langs uitgestrekte rijstvelden met sugarpalms en vervolgens naar kleine dorpjes om te kijken hoe ze potten maken. Ik kreeg hier een hand vol gefrituurde insecten om te eten. Ik dacht waarom niet en gooide ze achterover. Ik moet zeggen het smaakte nog niet eens zo heel slecht... Later zijn we naar een kleine berg gereden waar we top van hebben beklommen. Het uitzicht was echt onbeschrijfelijk. Vervolgens zijn we naar een paar rijstvelden gereden. Hier heb ik gekeken hoe ze hier op het land werken. Later nodigde hij mij uit bij zijn vriend om palmwijn te drinken en wat te eten. Er kwamen steeds meer locals bij en na een tijdje zat ik daar met 6 locals. Het was echt een relaxte ervaring en heb daar zo'n twee uur gezeten en de palmwijn was op na de tijd. Ik heb ze wat foto's van thuis, die ik op de telefoon had staan, laten zien en dat vonden ze wel erg interessant.

Na een rit bij mijn aangeschoten chauffeur achterop de brommert komen we bij het hotel en was Jolanda iets opgeknapt maar nog niet helemaal goed te pas. Omdat hier de hygiëne te wensen over laat hebben we vaak last van diarree. 's Avonds lopen we het plaatsje in om wat te gaan eten. Hier komen bijna geen toeristen. Over de hele dag zijn we maar twee toeristen tegen gekomen. Er is ook niet zo heel veel te beleven in dit plaatsje en gaan dus morgen weer verder naar de hoofdstad Phnom Penh.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!