Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Sihanoukville en de slopende weg naar Bangkok

13 mei t/m 16 mei

Vandaag gaan we met de bus naar Sihanoukville, we zijn de grote steden een beetje zat. We worden mooi op tijd opgehaald bij ons hotel. Ze hadden ons verteld dat de busrit niet zo lang zou duren, ongeveer zeven uur. De rit heeft weer een kleine vertraging van een uur. Zo langzamerhand raak je er wel aan gewend. We laten ons afzetten bij een strand die 4 km van de drukte af ligt. Hier staan bungalows langs het strand. We slagen er in om een bungalow aan het strand te krijgen. Alleen hebben we een klein huisdiertje. We hebben een muisje. Er zitten ook overal gaten in de muren. Ronald heeft de muis gezien en ik alleen gehoord. Oh ja, en 's nachts hoor je het beestje lopen en knagen. Het staat in de planning om hier lekker rustig aan te gaan doen, beetje strandhangen en een egale bruine kleur te krijgen.

We doen hier ook niet veel deze dagen. De eerste dag hebben we veel zon gehad en lekker kunnen genieten. De tweede was het afgelopen. Het regenseizoen begint hier in Cambodja en dat merken we. We hebben veel bewolking en iedere nacht worden we gewekt met onweer en mega veel regen. Het was de planning om langer te blijven maar aangezien het weer hier zo slecht is besluiten we eerder naar Nepal te gaan.

We huren een scooter om naar Sihanoukville te gaan om daar informatie te krijgen voor een bus en vliegtuig. De bus hebben we geregeld en het vliegtuig hebben we zelf geboekt. De tickets voor het vliegtuig was een uitdaging om te boeken. De stroom viel iedere keer uit vanwege het slechte weer.

We vliegen vanaf Bangkok, dat was de goedkoopste vlucht die we konden vinden. Een dag later was de vlucht alweer een keer zo duur. We gaan met de bus van Sihanoukville naar Bangkok en vandaar uit een dag later met het vliegtuig naar Kathmandu.

De busrit is erg lang en vermoeiend. En we moeten meerdere malen van bus veranderen. Als eerste gaan we naar de grens. Dat gaat allemaal zeer snel en makkelijk. Van daar gaan we met een minibus naar een andere plek en moeten we na een paar minuten weer overstappen in een andere minibus en woeden afgezet op het busstation. Daar moeten we anderhalf uur wachten op een grote bus. We zouden volgens het bureau om 19.00 uur aankomen in Bangkok, maar dat was niet het geval. We komen om 22.00 uur aan in Bangkok en worden ook nog niet op de juiste plek afgezet. We zijn het helemaal zat en gaan op zoek naar een hotel. We lopen door de stromende regen en vinden na een kwartier lopen een hotel. Het gaat een korte nacht worden want we willen om 5.00 uur weg richting het vliegveld.