Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 1 - Van Pokhara naar Tansen (126 km)

27 mei

Vandaag gaat het beginnen, we halen om 9.00 uur onze motoren op. Het zijn twee 1,5 jaar oude Pulsar 150cc motoren, een rode en een blauwe. In principe weinig vermogen maar aangezien je hier toch niet echt hard kunt rijden is dit genoeg. Alles past goed achterop, we laten één grote backpack achter in het hotel. Het is nog mooi rustig in Pokhara en komen goed de stad uit. We rijden door de bergen en genieten van de uitzichten. De wegen zijn redelijk goed, allen af en toe een paar steentjes op de weg of dat de weg ermee ophoudt en over gaat in een stukje niet geasfalteerd.

Onderweg zien we een jongen van ongeveer 15 jaar oud op een muurtje zitten en hij probeert de motor die tegen zijn knie ligt van zich af te duwen. Alleen zonder succes. Ronald is zo aardig om hem te helpen. Hoe hij daar zo terecht is gekomen is voor ons nog steeds een vraag. We vervolgen onze weg en een paar dorpen verder stoppen we voor wat te drinken. We zitten rustig op een muurtje en er komt een motor aanrijden. Ze hebben hier heel vaak plastic tassen voor aan de motor hangen en deze motor had dat ook. Ik vroeg me af of dat altijd goed zou gaan. Dus kijk naar die motor en we zien hem zo onderuit gaan. Hij is met zijn achterband uitgegleden over een grote steen. Gelukkig ging hij niet zo hard, dus ging het wel goed. Maar nu wordt je toch wel weer met de neus op de feiten gedrukt dat je wel goed moet uitkijken.

Voor de lunch stoppen we in een plaatsje waar geen toeristen te bekennen zijn. We gaan op zoek naar een restaurant en vinden een 'hotel' waar ze ook een restaurant bij hebben. We bestellen met handen en voeten ons eten. Typisch Nepalees eten krijgen we voorgeschoteld en het is ook nog eens lekker ook. In het restaurant zijn veel kinderen die het interessant vinden dat er toeristen zijn, volgens mij zien ze die niet zo vaak. Ze proberen met ons te praten en willen op de foto. Er was één ventje bij die ik zo mee naar Nederland zou willen nemen.

Hierna gaan we weer verder. De weg lijdt ons nog steeds door de uitlopers van de Himalaya. Lijkt ook wel of de wegen steeds beter worden. We zien van alles op de weg, bussen met mensen bovenop of mensen die de koeien of geiten uitlaten. Ik heb zelfs een jeep gezien waar geiten bovenop zaten en Ronald heeft apen over de weg zien lopen. Het is net een open-air zoo.

We komen aan in Tansen en zien hier geen enkele toeristen. We gaan op zoek naar een hotel en die is niet zo makkelijk te vinden. Tansen is best een grote plaats en ze hebben hier ongeveer drie hotels. Het zoeken naar een restaurant is ook een behoorlijke opgave, Tansen is namelijk niet gemaakt voor toeristen.

's Avonds doen we niet zo heel veel. Lezen wat in de Lonely Planet en kijken een film. We kijken uit naar morgen want dan gaan we naar Chitwan NP. Dit is een van de meest ongerepte NP van Azië waar je tijgers, neushoorns, beren en olifanten in het wild kunt spotten. Je kunt op meerdere manieren door het park, n.l. lopend met een gids, met een 4WD of op de rug van een olifant. Het eerste schijnt volgens de LP het meest risicovol te zijn omdat mensen regelmatig op de loop moeten voor aanstormende neushoorns...

Met Oma en Opa

Hallo luitjes Wat zijn het weer mooie fotos en

fijne reis verhalen. En jullie genieten fantastie hoor.

En van harte gegund . Hartelijke groeten

van Oma enOpa tot horens..

Nic & Lisette

Jo Ronald,

super verhalen om te lezen weer en ook geweldige foto's.keep this up.. en vermaak je nog de komende maand, maar dit zal zeker lukken.. we appen nog ff

gr ons

Maris

erg mooi weer inderdaad.....geniet er nog mooi ff van !!!!groetenj