Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 2 - Van Tansen naar Sauraha (140 km)

28 mei

We beginnen met een ontbijtje en zitten op tijd op de motor. Het wordt vandaag niet zo'n lange dag op de motor. We gaan hele stukken rechtdoor en zitten niet de hele dag in de bergen. In het begin gaan we nog wel een stuk door de bergen en deze weg is wederom heel erg mooi met vele uitzichten. We genieten hier iedere minuut. Onderweg stoppen we een paar keer om foto's te maken en wat te drinken. We stoppen bij een grote boom en zien apen uit de boom rennen en weg zijn ze. Aan de apen en de temperatuur kun je merken dat we naar het tropische gedeelte van Nepal gaan.

Al snel komen we op het vlakke land, hier is het niet zo boeiend om te rijden. We moeten zelfs tol betalen voor deze weg en het bedraagt maar liefst 10 cent; afzetters!! Deze weg brengt ons door drukke steden waar het verkeer erg druk is. We komen bij een stuk van ongeveer twee kilometer waar we vier vrachtwagens en twee bussen volledig uitgebrand op de weg zien staan. Als we later navragen schijnen de lokale mensen die in de brand te hebben gestoken omdat de chauffeurs toch zijn gaan rijden ondanks de algehele staking. We moeten nog een klein stukje door de bergen en hier zien we een vrachtwagen met boomstammen die gekanteld is. Het zou maar zo kunnen zijn dat dat al een maand geleden gebeurd is, ze zijn niet zo heel snel met het opruimen. We stoppen hier ook om wat te eten. Het is een klein restaurantje waar ze geen menukaart hebben. We gaan voor safe en bestellen een noodle soep.

Al snel komen we aan in Sauraha, het is nog mooi vroeg in de middag en gaan dan op zoek naar een leuk hotel. Gelukkig hebben we er snel één gevonden en kunnen we de warme kleding uittrekken. Het is hier zo warm dat het zweet van je hoofd af gutst. Je kan echt merken dat hier een tropisch klimaat is. We hebben een hotel gevonden met een zwembad dus dat is wel erg lekker.

Sauraha ligt aan Chitwan National Park en vanaf hier willen we een paar excursies boeken om het park in te gaan. De rest van de dag doen we niet zo heel veel, we boeken alleen de excursies en gaan wat eten. En natuurlijk genieten we van het fantastische uitzicht bij ons hotel.

Oma enOpa

Hallo luitjes

Wij hebben alles weer gekregen en het was

toch weer mooie fotos hoor en en het verhaal was

ook goed hoor .

Groetjes Van ons Oma en Opa