Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 3 - Sauraha (Chitwan NP)

Vandaag hebben we besloten er een rustdag van te maken. Er staat niet veel op het programma. Als we aan het ontbijten zijn zien we olifanten in de rivier die gewassen worden. We pakken de camera en lopen er naartoe. Voor een kleine bijdrage kun je ze wassen in de rivier en dat laten we ons geen twee keer zeggen. Ronald gaat eerst en hij gaat op de rug van de olifant zitten om het water in te gaan. Hij wordt nat gespoten door de olifant en even later gaat de olifant in het water liggen en kan Ronald hem wassen. Omdat het vrij hoog is vind ik het een beetje eng en gaat Ronald nog een keer met mij, boven op de rug van de olifant, het water in. We worden letterlijk van z'n rug afgegooid omdat het 5000 kilo wegende kolos op z'n zij gaat liggen in het water. Eenmaal in het water gaan hem nog een keer wassen. Dit is echt een fantastische ervaring. De mahout heeft foto's proberen te maken, hij heeft er een stuk of honderd gemaakt en er zijn er ongeveer twee gelukt...

We lopen om te lunchen het dorpje in en komen langs het bureau waar we de excursies geboekt hebben. Het was goed dat we langs liepen want de jungle house waar we vanavond zouden gaan slapen is volgeboekt. Dus verplaatsen we dit naar de morgen. We gaan morgenvroeg eerst te voet het Chitwan NP in. Dit is de meest spannende manier om het park te verkennen. Als we in aanraking komen met de tijger, beer of neushoorn heeft hij gelukkig een bamboe-stok bij zich om ons te beschermen... Daarna gaan we een kanotocht doen waarna we in de namiddag weer een stuk door het park gaan om naar het jungle house te lopen. Later vraagt de jongen, die morgen onze gids is, of we met hem en zijn vrienden willen gaan zwemmen in de rivier. We spreken met een uurtje af en genieten eerst van een patatje oorlog ( jaja een patatje oorlog in Nepal) met een salade.

We gaan met de gids en zijn vrienden naar de rivier waar hij ons doodleuk verteld dat hij hier deze week een alligator heeft gezien en dat zijn vriend hier ook een neushoorn heeft gezien. Dat wordt dus een spannende duik. We hebben en het overleefd en gaan terug naar het hotel om in het veilige zwembad te zwemmen. En daar staan we dan in onze badkleding; het zwembad gesloten omdat ze met chemicaliën of iets bezig zijn om het bad te reinigen. Morgen kunnen we wel zwemmen maar daar hebben we niet zo heel veel aan want dan gaan we de excursies doen.

Voor de rest doen we niet zo heel veel. We zitten bij het hotel en lezen wat. Echt een heerlijke relax dag, die hebben we zo af en toe ook nodig.

Morgenvroeg moeten we om half 7 klaar staan voor een wandeling door het Chitwan National Park. We hopen ook wildlife te kunnen spotten. Hier komen de neushoorns, beren, tijgers, en luipaarden voor. Alleen de neushoorns schijn je hier vaak in het wild te kunnen zien.