Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 4 - Sauraha (Chitwan NP)

En daar staan we dan om half 7; klaar om te vertrekken voor de spannende wandeling door het Chitwan National Park. We worden met een bootje naar de andere kant van de rivier gebracht. We lopen eerst een stukje door open een grasvlakte om bij de bosrand te komen. We lopen ongeveer een uur door het bos en zien een paar herten. En we horen ook een hert in de verte brullen. We lopen verder en zien op een gegeven moment iets in de verte, we kunnen alleen niet zien wat het was. De gidsen konden het ons ook niet vertellen. We denken dat het herten zijn. Hoewel het park 950 km2 groot is blijft het erg spannend hier te lopen in de wetenschap dat je oog in oog kan komen staan met neushoorns, beren, tijgers of een luipaarden met als enige bescherming twee kleine Nepaleese gidsen gewapend met twee bamboestokken. Na een tijdje lopen komen we bij een uitkijktoren waar we 360? rond kunnen kijken. Hier zien we ook nog steeds geen neushoorns of ander wildlife. Na ongeveer 15 minuten gaan we weer verder op zoek naar neushoorns en we hebben geluk. Er ligt er één in de rivier. Het is toch best wel eng om zo'n groot log dier in het wild te zien. We staan op een veilige afstand en kunnen mooie foto's maken van dit beest.

Na genoeg foto's te hebben gemaakt van de neushoorn gaan we terug naar het dorp voor een stevig ontbijt. Daarna hebben we nog een paar uur te relaxen.

We moeten we om 15.00 uur klaar staan voor een olifantentocht door een ander gedeelte van Chitwan NP. Hier schijnt ook veel wildlife te zijn. We hebben er voor gekozen om het op deze speciale manier te doen omdat je heel dicht bij de neushoorns kan komen en we hebben gelezen dat deze olifanten veel beter worden behandeld dan we gezien hebben in Thailand.

We worden met een motor naar het beginpunt gebracht. We zitten voor de verandering weer eens met z'n drieën op de motor. We installeren ons op de rug van de olifant en na een paar bochten komen we de eerste drie neushoorns tegen die zo'n vier meter van ons verwijderd zijn. Onderweg zien we ook heel veel herten en apen. Een eindje verder komen we bij een poeltje en zien er weer twee neushoorns in zitten. Dat was wel even een eng momentje want de olifant werd een beetje nerveus en de neushoorn ook. Gelukkig liep de neushoorn weg en werd onze olifant weer rustig. We zijn dicht bij een veld waar onze toren voo

pa en ma Vaandering

Wat een lef Ronald om te springen.
Wij zijn goed aangekomen op de Azoren en vermaken
ons prima.

Groetjes pa en ma.

ma pa en wampie

wat een ervaring om van zo hoog te springen en dan ook nog 2 keer goed hoor .alleen wees voorzichtig jongens .wij zitten nu op camping riegheide en zitten compleet in de herfst,maar vanmiddag gaan wij barbeknoeien wij hebben hier internet ,dus we kunnen ook skaipen groetjes ons.