Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 5 - Sauraha (Chitwan NP)

Na een roerige nacht zijn we vroeg wakker met z'n allen en vertrekken rond 6.30 uur zonder ontbijt om te lopen naar het beginpunt voor de kanotocht door de rivier met krokodillen. We moeten nog wel een stukje door de jungle lopen. We zien geen neushoorns alleen een paar apen. Door de storm die vannacht is geweest zien we bomen die omgewaaid zijn. Nadat we het park uit zijn moeten we nog een stukje lopen. We gaan met z'n allen in een smalle kano en een man drukt ons voort met een grote stok. Het is best een wankel bootje en het lijkt net of de boot steeds kapseist. Onderweg zien we een stuk of acht krokodillen. Het zijn redelijk kleine krokodillen vergeleken bij de Australische soorten. We stoppen bij de Elephant breeding center om even rond te kijken. Er zijn veel volwassen olifanten met hun jonkies van een paar maanden oud. Één kleintje komt naar ons toe en vind het heerlijk om gekriebeld te worden als een hond. De gids roept hem en hij komt er aan. Iedereen kan het kleine olifantje knuffelen.

Hierna gaan we wat drinken bij een klein kraampje, hier wordt toevallig vandaag een hele slechte Nepalese B film opgenomen. En we zien hier ook een oude man, die bijna naakt is, aankomen lopen met zijn kudde koeien. Hij loopt niet zo recht meer omdat hij goed dronken is (om negen uur 's morgens). Zijn kudde loopt door de rivier naar de andere kant en de man denkt dat hij dat ook kan. Normaal gesproken is het ook niet zo moeilijk. De rivier is niet al te diep, het water komt maar tot je middel. Maar omdat de man dronken is en niet echt stevig meer op zijn benen staat valt hij om in het water. Hij is een beetje aan het spartelen. Zijn kleinzoon, waar wij de koffie drinken, redt hem samen met nog een andere man. En brengen hem veilig naar de andere kant. Daar probeert hij weer verderte lopen, alleen gaat dat niet zo best en ligt hij weer op de grond... Daar blijft hij dan ook maar liggen. Dit was een stuk interessanter om te zien de film die ze aan het opnemen waren. Na dit gebeuren lopen we door een typisch Nepalees dorpje om terug te gaan naar Sauraha. En rond een uur of 11.00 nemen we ons welverdiende ontbijt.

Hierna is het weer relax time!! Het is te laat om nog op de motor verder te gaan. We willen hier namelijk niet in het donker rijden en we zijn ook best moe van de gebroken nacht in de jungle toren. We besluiten dan maar lekker bij het zwembad te gaan zitten en helemaal niks te doen.

's Avonds gaan we skypen met mijn vader, want hij is vandaag jarig. En daar moet natuurlijk op gezongen worden. GEFELICITEERD!!!

PS: FOTO'S VOLGEN NOG WANT INTERNET IS ERG TRAAG HIER OF DE STROOM VALT UIT!!