Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 6 - Bhatapur

Nat tot op de onderbroek!!!

We beginnen onze dag vroeg met een ontbijtje. We zitten in het restaurant naast het kantoortje waar wij de excursies hebben geboekt en ontbijten samen met onze gids van de afgelopen dagen. Het is 7.00 uur 's morgens en baden in het zweet, zo warm is het.

We rijden vandaag naar Bhaktapur, dit is een stad dat ongeveer 600 jaar oud is. We beginnen onze tocht in het laagland en al snel komen we in de bergen. Het begint te druppelen en in de verte te onweren. Even later begint te gieten. Ja ja hier kan het ook regenen! We schuilen voor een tijdje, alleen worden we hier aangekeken door ongeveer 10 Nepalees mannen en besluiten toch verder te gaan. We weten ook niet hoe lang het blijft regenen. Na ongeveer een uur in de regen te hebben gereden wordt het dan eindelijk droog en zijn wij nat tot op de onderbroek.

Je komt ook echt van alles tegen op en langs de weg. We zien weer heel veel vrouwen die de geiten uit laten en we zien dat je op een hele makkelijke manier de auto of bus kan wassen. We zien een paar bussen in een ondiepe rivier staan en zo maken ze hier de bussen schoon.

Het is een hele mooie weg die wij rijden met vele hangbruggen en mooie uitzichten, maar het is wel de slechtste weg tot nu toe. Heel vaak ontbreekt het asfalt en er zitten veel hobbels en gaten in de weg. Onderweg zijn we ook nog gecontroleerd door militairen. Onze tassen werden nagekeken en mochten daarna snel weer doorrijden. Rond een uurtje of vijf komen we aan in Bhaktapur en vinden al snel een leuk hotel. Bhaktapur is een stad met gebouwen die rond 14e eeuw zijn gebouwd. We moeten ook 11 euro p.p entree betalen om de stand in te kunnen. We slapen in een oud gebouw aan een groot plein. Het is een mooi hotel, alleen moeten we uitkijken dat we onze hoofden niet stoten omdat alles heel laag is.

Morgen zijn we van plan om hier een ronde door de stad te lopen en daarna gaan we verder naar de 'Last Resort'. Hier is Ronald (misschien!) van plan een bungeejump (160 mtr) te gaan maken en we willen vanuit hier gaan raften.

sabina

hey wat mooie verhalen en foto's weer . als jullie het uitkomt wou ik zaterdag of zondag even met jullie te skypen we sms wel even veel liefs Sabina Marcel en kids

Mansjaft

Hey Ronald en Jolanda,
Leuke verhalen en foto's weer.
En nog een dikke maand vakantie! Ruilen?
Veel plezier en lekker genieten daar.