Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 9 - Van Tatopani naar Barhabise (Canyoning)

We staan deze morgen weer vroeg op en gaan weer naar de Last Resort. Vandaag staat er Canyoning op het menu. We komen aan bij de Last Resort en we moeten nog even wachten want er komen nog vier toeristen uit Kathmandu om Canyoning te doen. Het is toch altijd wel leuk om dat met een groep te doen. Na een klein uurtje is het dan zover. We worden in onze wetsuits gehesen en moeten ongeveer 15 minuten lopen tot het beginpunt. We moeten een stukje de berg op in de brandende zon en dat is best warm in zo'n pak :-) Vandaag bestaat alleen uit abseilen en de eerste doen we samen met de gids. We gaan in totaal zeven keer abseilen. Ze hadden ons in het begin niet verteld dat we alles zelf moeten gaan doen. Misschien dat ik dan terug gekrabbeld had. Het is maar goed dat je niet alles weet. De eerste keer alleen naar beneden gaan is toch best eng, gelukkig was die het maar tien meter. Je wordt wel heel goed in de gaten gehouden. Er staat één gids boven en één gids beneden en ze geven je hele goede instructies. Af en toe is het best glad en glij je alle kanten op behalve de goede. De tweede keer gaat het al een stuk beter en na de tweede keer is het zelfs heel leuk om te doen. We gaan door watervallen naar beneden en krijgen af en toe een goede douche. De laatste is de beste, deze is 45 meter hoog en je moet via het water naar beneden. Als we klaar zijn moeten we ongeveer nog een half uur naar boven lopen terug naar het resort.

We hebben een leuke groep en blijven hier nog even hangen voor de lunch en voor een beetje te relaxen. Het is dat het hier zo duur is anders hadden we hier wel willen blijven slapen. We besluiten ook om de tweede dag canyoning te doen. Deze schijnt nog spectaculairder te zijn. Met hogere wanden en dat je af en toe vier meter moet springen.

Na het relaxen lopen we terug naar de motoren en zien dat onze voorbanden van de motor week zijn. Gelukkig is de garage in de volgende plek niet zo heel ver weg. We rijden heel rustig naar Barhabise en gaan daar naar de garage. Ze doen er wat lucht in en vervangen meteen de olie en dat was ook echt nodig. Het is al na zessen en besluiten daar ook maar te blijven om te overnachten. We zijn wederom weer de enige toeristen in dit plaatsje. Het hotel stelt niets voor en de matrassen zijn nog slechter. We besluiten de twee matrassen maar op één bed te leggen, misschien dat we dan wat beter kunnen slapen. We eten wat en gaan redelijk op tijd naar bed omdat hier niet veel te beleven is.