Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 10 - Barhabise (Canyoning)

We moeten al om 7.30 uur bij de Last Resort zijn voor de tweede dag canyoning dus de wekker gaat om 6.00 uur. Ronald wil de tassen op de motor doen en ziet dat de voorbanden van motoren weer week zijn. Hij gaat naar de garage en gelukkig kunnen ze de binnenbanden vervangen van de motoren. Alleen zijn we nu helaas veel te laat voor de canyoning. Het duurt ongeveer twee uur om de binnenbanden te vervangen. De banden worden vervangen door een ventje van nog geen 15 jaar. Kinderarbeid is hier de normaalste zaak van de wereld. Hij wast zelfs de motoren na de tijd. Ronald besluit om hem, voor Nepalese begrippen, een flinke fooi te geven... Wanneer Ronald terugkomt bij het 'Hotel' stopt er een localbus die nog wat moet laden. Ze trekken met vier man drie geiten boven op de bus. Er gebeurd hier ook echt van alles.

Na een ontbijtje gaan we naar de Last Resort en besluiten daar dan maar in de sauna te gaan en een beetje te hangen in de hangmat. We komen aan en zien dat Shanon (Australische) die ook in die groep zit niet mee is gegaan. Het schijnt dat je eerst anderhalf uur de berg op moet en dan nog een half uur naar beneden. Het was behoorlijk zwaar en zij heeft besloten om na 45 minuten weer terug te lopen. Ik ga wat drinken met haar en laten haar foto's zien van Laos en Cambodja, want zij gaan daar ook naar toe. En ik heb haar wat foto's van de skydive van Ronald laten zien. Zij heeft dezelfde skydive gedaan. We hebben kostelijk gelachen om de gezichten die Ronald trok tijdens zijn skydive:-)

De sauna was erg lekker en ze hebben hier ook een klein koud dompelbad. Die was ook erg aangenaam. Na de sauna kwamen de anderen ook terug van de canyoning en we horen de verhalen aan. Ze moesten abseilen van 60 meter en moesten door een kleine grot naar het beginpunt. Het klonk allemaal heel goed en vonden het echt jammer dat we niet mee konden. We lunchen wat met z'n allen en gaan weer in de hangmat relaxen. Aangezien de swing goed is bevallen besluit Ronald om morgen nog een Bungeejump te gaan doen van de zelfde brug.