Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 11 - Van Barhabise naar iets voor Bhaktapur (Bungee jump)

Deze morgen moeten we om 7.00 uur bij de Last Resort zijn, want Ronald gaat vandaag de bungee jump doen. Ik vind nog steeds dat hij knetter gek is. Wie springt er nou van 160 meter naar beneden en dan ook nog voor de tweede keer!!! Ik blijf in het restaurant aan de andere kant van de brug wachten, want van deze plek kun je veel beter foto's maken. Ik zit ongeveer tot half 10 te wachten en zie eindelijk een paar van het resort op de brug komen. Ik zoek me een mooi plekje op om foto's te maken. Komt Ronald naar mij toe dat het nog wel even gaat duren, ze moeten nog wachten op toeristen die van Khatmandu komen. Het gaat weer lekker op z'n Nepalees met weinig communicatie en veel onduidelijkheden.

Het is 12 uur en het gaat dan eindelijk gebeuren. Ik zie een hele groep de brug op lopen en zie Ronald, Chantelle en Oliver er ook tussen lopen. Hij staat halverwege de groep en staat ongeveer een uur te wachten voordat hij mag springen. Kan me voorstellen dat je daar toch wel een beetje zenuwachtig van wordt.

Het harnas wordt omgedaan bij hem en hij is de eerst volgende. Ik zie hem nerveus op het stoeltje zitten :-) Ik zou denk ik dood gaan van de zenuwen, het is maar goed dat ik de foto's maak. Even later staat hij op de rand en komt het moment dat hij moet springen. Hij aarzelt niet en duikt naar voren met het hoofd naar beneden. Dit is weer heel anders dan de swing omdat je dan met de voeten omlaag naar beneden springt. Na de vrije val veert hij nog drie of vier na alvorens hij naar beneden wordt gehesen. Hij vond het weer fantastisch en was niet zo bang als bij de swing. Hij weet al hoe het voelt om naar beneden te springen en zou zo nog een keer gaan.

Hij komt weer naar de andere kant van de brug en we vervolgen onze motortour. We willen vandaag weer een stuk in de richting van Pokhara. We hadden eigenlijk naar Nagarkot (uitzicht op de Mt Everest) gewild maar dat gaat niet meer lukken omdat het al veel te laat is. We moeten weer dezelfde weg terug. Het is iets minder druk dan de heenweg en de uitzichten zijn nog steeds mooi. We hebben een leuk hotel gevonden net iets voor Bhaktapur. We hadden allebei geen zin meer om de drukte in te rijden en bij toeval heeft Ronald dit leuke hotel gevonden. Hij moest namelijk weer eens op mij wachten. Ben niet zo heel snel :-) Het hotel heeft een dakterras en hier eten en relaxen wij wat.

Reacties

Reacties

Van Oma en Opa

Wat zijn het weer mooie reis verhalen van jullie.

En wat een lef heefd Ronald om te springen.

Wij vinden het fijn dat jullie zo genieten.

Hartelijke groeten van Oma en Opa..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!