Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 12 – Van iets voor Bhaktapur naar Gorkha

Onze weg begint rustig maar al snel zitten we in de drukte van hoofdstad Khatmandu (3 miljoen inwoners). Het verkeer komt van alle kanten en er geldt maar één regel 'go with the flow'. Na een goed uur zijn we van de rondweg om Khatmandu af en rijden in de bergen. Het begint steeds rustiger te worden. Het is een mooie weg door de bergen. Onderweg stoppen we bij een vrouwtje die groente en fruit verkoopt. Hier kopen we een papaya, bananen en een komkommer. Ze probeert met ons te praten en praat Nepalees en Engels door elkaar. Ze probeert ons te vragen waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan. Na deze korte break gaan we naar een kabelbaan die naar een Pelgrim dorp gaat op de top van een berg. We komen daar aan en parkeren de motor. Als we een kaartje kopen is alles gesloten tot half 2. Ze zijn aan het lunchen... Dat kan ook alleen maar hier. We moeten meer dan een uur wachten en besluiten om morgen terug te komen.

We willen naar Gorkha en slaan via een kleinere weg de bergen in. Het is een smalle maar wel een zeer mooie weg langs een ravijn met een snelstromende rivier. We moeten onderweg nog een keer stoppen voor een kudde geiten die over de weg lopen. We hebben een hotel net iets buiten Gorkha, want het is best een druk dorpje met veel getoeter en geschreeuw omdat ze weer aan het demonstreren zijn. Het is nog vroeg en we lezen wat in de tuin die bij het hotel zit.