Ronald-en-Jolanda.reismee.nl

Motortour dag 13 – Van Gorkha naar Pokhara

Vandaag is het de laatste dag op de brommert. We gaan eerst weer terug naar de kabelbaan. De kabelbaan is aangelegd door een Oostenrijks bedrijf (Doppelmayr) dus daar hebben we wel vertrouwen in. Hij brengt ons naar de top van de berg. Het is een dorp met een heilige tempel waar ze geiten offeren. Ze worden daar ritueel geslacht. Er staat een immense rij voor de tempel met af en toe een geit ertussen. Deze geitjes gaan niet lang meer mee want hun lot is bepaald. Best raar om te zien. Ronald gaat kijken bij de plek waar ze geslacht worden. Ik heb er niet zo'n behoefte aan om het in het echt te zien. Het is een bloederige zooi. De geitjes worden onthoofd en de lichamen nemen de eigenaren mee, echter de koppen laten ze achter. Het lichaam van het geitje wordt in een zak gedaan en je verscheidende mensen lopen met deze zakken. Na een paar uur hier rond te hebben gelopen vervolgen we onze weg naar Pokhara. Ronald heeft op de kaart gezien dat we een zandweg kunnen nemen die door de bergen gaat en ons over hangbruggen voert. Alleen hebben we deze weg nooit gevonden.

Als we bijna in Pokhara zijn begint het te regenen. We moeten nog ongeveer een uurtje in de regen rijden. Dit is dan toch echt het begin van het regenseizoen. We komen rond zes uur aan en leveren de motoren in.'s Avonds kijken we de tweede helft van Polen-Griekenland. We hebben de eerste helft gemist omdat we lagen te slapen.

Het was echt fantastisch om hier te op de motor rond te rijden, zo zie je toch net iets meer van het echte Nepal.